Birleşik Krallık Mali Yürütme Otoritesi (FCA), kripto reklamlarıyla ilgili kuralları katılaştırma konusunda kararlı gözüküyor.
FCA, 8 Haziran’da yaptığı bir duyuruda, 8 Ekim’den itibaren BirleşikKrallık’taki kripto hizmetlerine yönelik reklamların daha sıkı düzenlemelere tabi tutulacağını söyledi. Gözlemci, Birleşik Krallık’taki kripto şirketlerinin, yatırımcılar adına ilk kez soğuma dönemi uygulamasını zorunlu kıldı. Ayrıca FCA, yatırımcıların risklere karşı farkındalığını artırma amaçlı önlemlerin bir parçası olarak, arkadaşına öner isimli hizmeti kullanmayı yasakladı.
FCA Tüketici ve Rekabetten Sorumlu İcra Direktörü Sheldon Mills, yapmış olduğu açıklamada, kripto para satın alma kararının bireylere ait olduğunu, ancak birçok kişinin düşünmeden hamlede bulunup pişmanlık duyduğunu belirtti. Mills’in dile getirdiği bir diğer konu, kuralların sağlıklı kararlar alınabilmesi için insanlara zaman ve risk konusunda uyarılarılar vermesi oldu.
Kripto kurallarının üzerinde durarak açıklamalar yapan Mills, şunları söyledi;