MicroBT yeni nesil madencileri piyasaya sürüyor

0
780
mining
mining

MicroBT, Bitcoin 2022 konferansında yeni Whatsminer’ları sundu. Hatta bir tanesi su soğutmalı olmalıdır.

  • Çinli madencilik ekipmanı üreticisi MicroBT, Bitcoin 2022 Konferansında yeni ASIC’leri sunuyor.
  • Yeni neslin cihazları M50, M50s ve M53 olarak adlandırılıyor ve yakında satışa sunulacak.
  • Enerji verimliliği açısından, yeni cihazlar kesinlikle rekabetin amiral gemileriyle rekabet edebilir. WhatsMiner M50S , terahash başına 26 joule (J/T) enerji verimliliği ile saniyede 126 terahash (TH/s) elde eder. M50, 29 J/T’de 114 TH/s yapar.
  • M53 için verimlilik açısından daha ayrıntılı bir özellik yok. Ancak su soğutmalı bir ASIC olmalıdır. Özel soğutma sayesinde, teçhizatın etkileyici bir 226 TH/s elde ettiği ve bu nedenle yola 255 TH/s getiren yaklaşık 20.000 USD pahalı Antminer S19 XP Hyd. ile doğrudan rekabet halinde olduğu söyleniyor.

Bitcoin madenciliği bu kadar yeşil olabilir

Bitcoin madenciliğinin yüksek güç tüketimi artık Bitcoin’in en büyük hedefi haline geldi. Kara para aklama ve diğer suç faaliyetleri için olası kullanıma ek olarak, ABD Senatörü Elizabeth Warren gibi çok sayıda eleştirmen için kripto para birimine karşı nihai argümandır.
Kesinlikle, Bitcoin’in yüksek güç tüketiminin gerçekten haklı olup olmadığı konusunda farklı fikirlere ayrılabilir. Ancak, birçok medya haberinde çizilen resim genellikle çok tek taraflıdır. Diğer şeylerin yanı sıra, Proof-of-Work (PoW) sürecinin ağ güvenliği açısından nasıl bir rol oynadığı sorusu tamamen göz ardı ediliyor. Ek olarak, enerji karışımındaki gelişmeler ve Bitcoin madenciliğinin elektrik şebekesini stabilize etmedeki rolünden genellikle sadece geçerken bahsedilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz