Avrupa Tüketici Örgütü (BEUC), yanıltıcı kripto reklamları konusunda Twitter, Google, YouTube, TikTok ve Instagram‘ı Avrupa Komisyonu’na şikayet etti.
Kripto endüstrisinin geçirdiği kötü günlerin ortasında, sosyal medya platformlarını bağlayan yeni bir olay gündeme geldi. BEUC, Avrupa Komisyonu ve tüketici yetkililerinin kapısını çaldı. BEUC‘un şikayetinde, küresel dev şirketlerin kripto paraların yanıltıcı tanıtımlarına zemin hazırladıkları ifade ediliyor. Bu şirketler; Google, YouTube, TikTok, Instagram ve Twitter oldu.
Avrupa Tüketici Örgütü (BEUC), küresel dev şirketleri kripto konusundaki hamleleri nedeniyle Avrupa Komisyonu’na şikayet etti. Bu şikayet, olumlu değerlendirilirse düzenleyici netliklere dönüşebilir.
ABD’li düzenleyicilerin kripto borsalarını hedef aldığı bugünlerde, Avrupa’da da sosyal medya platformları hedef alındı. MiCA konusunda kurallar bütününü kabul eden Avrupa, şimdilerde kripto tanıtımları üzerine yoğunlaştı.
BEUC, kripto alanındaki yanıltıcı reklamların yaygın ve kolay bir şekilde sunulduğu şikayetiyle Avrupa Komisyonu’nun kapısını çaldı. Bu şikayette adı geçen şirketler; Google, Twitter, Instagram, TikTok ve YouTube oldu.
Son dönemlerde, özellikle Twitter üzerinde birçok kripto dolandırıcılık girişiminin reklamlar aracılığıyla yatırımcıların önüne çıktığı görülüyor. Diğer taraftan YouTube’un platformunda da benzer görüntülerle karşılaşmak mümkün.
Reuters, BEUC’un bu konudaki şikayeti Avrupa’da geçerli sayılırsa, şirketlerin düzenleyici baskılarla karşılaşabileceğini belirtti.